Uw pensioenadministratie doen

ABP voert de pensioenregeling voor uw organisatie uit. Hiervoor is het nodig dat u pensioenaangifte doet, de pensioenpremies betaalt en wijzigingen op tijd doorgeeft. We leggen u uit hoe dit werkt.

Selfservice Werkgevers Portaal

In het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) kunt u terecht voor uw pensioenadministratie: pensioenaangifte doen, premies betalen en wijzigingen doorgeven. Ook ziet u er facturen en openstaande vorderingen. Komt u er niet uit? Kijk dan eens in de handleiding premie en gegevens.

Gegevens aanleveren en wijzigen

Elke maand levert u de actuele gegevens van uw werknemers aan. Lees hoe u dat doet.

Premie, facturen en nabetalingen

Hoe berekent u de maandelijkse pensioenpremie voor uw werknemers?

Uw organisatiegegevens wijzigen

Wat moet u aan ons doorgeven als er wijzigingen zijn in uw organisatie?

Inloggen in SWP met eHerkenning

Om in te loggen in SWP heeft u een eHerkenning inlogmiddel nodig. Vraag het snel aan!

Collectieve waardeoverdracht aanvragen

Lees wat collectieve waardeoverdracht inhoudt en hoe u dit stap voor stap aanvraagt.

Handleidingen

De handleidingen voor het Selfservice Werkgevers Portaal.

Pensioenverplichtingen verantwoorden in uw jaarrekening

De waardering van de pensioenverplichtingen in uw jaarrekening moet voldoen aan de Richtlijn voor de Jaarverslaggeving 271.3. U hoeft alleen de jaarlijkse verschuldigde pensioenpremies op te nemen op de balans in uw jaarrekening. U kunt hiervoor deze tekst gebruiken. U blijft als werkgever zelf verantwoordelijk voor de juiste vaststelling van uw jaarrekening.