Een nieuw administratiekantoor

U regelt de pensioenadministratie zelf óf kiest ervoor om dit uit te besteden. Als u overstapt naar een (nieuw) administratiekantoor heeft dit gevolgen voor uw pensioenaangifte. Geef het aan ons door.

Misschien gaat u voor het eerst uw administratie uitbesteden of kiest u voor een nieuw administratiekantoor. U heeft een aantal keuzes om te maken, zoals welke taken u gaat uitbesteden.

Wat regelt u als u wisselt van administratiekantoor?

U geeft uw nieuwe administratiekantoor aan ons door via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Vraag uw administratiekantoor vooraf om hun KvK- en leveranciersnummer. Heeft u een ketenmachtiging afgegeven aan uw administratiekantoor? Zij regelen de onderstaande stappen dan zelf.

  1. Log in met eHerkenning EH3 en de rol ‘Werkgever’. 
  2. Ga naar het tabblad Organisatie en kies ‘wijzig organisatiegegevens’. 
  3. Er zijn 3 rollen die u kunt uitbesteden: ‘personeels- en salarisadministratie’, ‘gegevensaanlevering’ en ‘financiële administratie’. Geef per rol door wie deze uitvoert: uzelf of een administratiekantoor. 
  4. Als een administratiekantoor bij ons bekend is kunt u het direct selecteren. Krijgt u geen resultaten? Stuur ons een e-mail met de gegevens van het administratiekantoor.

  • Maak goede afspraken met uw administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Dus over de periode voordat u overstapte. Uw nieuwe administratiekantoor heeft niet altijd toegang tot deze oudere gegevens. 
  • U kiest ervoor om de pensioenadministratie uit te besteden. U blijft wél verantwoordelijk voor de aanlevering. Houd goed contact met uw administratiekantoor of kijk zelf van tijd tot tijd in het SWP hoe zaken er voor staan. 
  • Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem contact met ons op bij vragen.