Een nieuw salarispakket en de pensioenaangifte

De pensioenaangifte regelt u via het Selfservice Werkgevers Portaal of een salarispakket. Als u de keuze maakt voor een (nieuw) salarispakket heeft dit gevolgen voor uw pensioenaangifte. Laat ons uiterlijk een dag vooraf weten welk salarispakket u gaat gebruiken.

Misschien kiest u voor het eerst een salarispakket uit of stapt u over naar een ander pakket. Vraag aan uw softwareleverancier hoe zij de pensioenaangifte ondersteunen. Dit verschilt namelijk per pakket. U weet dan vooraf waar u aan toe bent.

Wat regelt u als u wisselt van salarispakket?

  1. Stuur een e-mail. U laat ons in dit bericht weten naar welk pakket u overstapt en per welke datum. 
  2. Misschien hebben wij nog vragen. Als alles duidelijk is krijgt u van ons per e-mail een bevestiging. Afhankelijk van het pakket krijgt u van ons een nieuw leveranciersnummer. 
  3. U richt samen met uw softwareleverancier de aangifte in.

  • U kunt na een overstap van salarispakket niet altijd meer eerdere periodes aanleveren. Zorg dus dat alle gegevens in orde zijn voor uw overstap.
  • U kunt wel periodes uit het verleden wijzigen via het Selfservice Werkgevers Portaal. 
  • Vraag uw softwareleverancier om te laten zien hoe u de pensioenaangifte regelt. 
  • Vaak werken zaken nét iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem vooral contact met ons op bij vragen.