De dienstverlening van ABP is sinds 2020 verbeterd. Hiermee voldoen we aan de 6 aanbevelingen uit het AFM-rapport. Zo hanteert ABP al een laagdrempelige definitie van een klacht. Wij registreren namelijk ‘uitingen van ongenoegen’ in onze (klachten)administratie en rapporteren daarover in onze jaarverslagen. Wij hebben daarbij goed zicht op de afgehandelde uitingen van ongenoegen.
Ook kunnen deelnemers en werkgevers op verschillende manieren contact met ons opnemen. Van chat tot telefoon, van mail tot brief. Daarnaast werken we met een vaste contactpersoon tot we het probleem helder hebben. We streven ernaar om binnen 10 werkdagen een antwoord te geven op de 'uiting van ongenoegen' van de deelnemer. Daarbij is er op deze website een duidelijke pagina ingericht met eenvoudige en visueel gemaakte informatie over onze klachtenprocedure: ‘U bent het ergens niet mee eens. Laat het ons weten | ABP’.
De klachten en bezwaren zijn nu een drijfveer voor verbeteringen in onze dienstverlening.