Uw pensioenadministratie doen

ABP voert de pensioenregeling voor uw organisatie uit. Hiervoor is het nodig dat u pensioenaangifte doet, de pensioenpremies betaalt en wijzigingen op tijd doorgeeft. We leggen u uit hoe dit werkt.

Selfservice Werkgevers Portaal

In het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) kunt u terecht voor uw pensioenadministratie: pensioenaangifte doen, premies betalen en wijzigingen doorgeven. Ook ziet u er facturen en openstaande vorderingen. Komt u er niet uit? Kijk dan eens in de handleiding premie en gegevens.

Pensioenverplichtingen verantwoorden in uw jaarrekening

De waardering van de pensioenverplichtingen in uw jaarrekening moet voldoen aan de Richtlijn voor de Jaarverslaggeving 271.3. U hoeft alleen de jaarlijkse verschuldigde pensioenpremies op te nemen op de balans in uw jaarrekening. U kunt hiervoor deze tekst gebruiken. U blijft als werkgever zelf verantwoordelijk voor de juiste vaststelling van uw jaarrekening.