‘U staat niet in het systeem’

16 november 2020

Onze klantenservice werkt hard om uw vragen snel te beantwoorden. Soms liggen de zaken nét iets ingewikkelder dan gedacht. Zo dacht de familie Thiadens dat ze recht hadden op een deel opgebouwd pensioen uit het verleden. Joop Thiadens kreeg via de klantenservice niet direct een sluitend antwoord en fronste zijn wenkbrauwen.

Meer aandacht

‘Als ik een goed antwoord krijg, ben ik de laatste die vervelend doet – of dat nu positief of negatief is’ vertelt Joop. ‘In dit geval kreeg ik geen duidelijkheid. Sterker nog, iedere keer dat ik belde, zeiden ze dat mijn vrouw geen pensioen had opgebouwd bij ABP. Ze wisten de gegevens van mijn vrouw niet eens boven water te halen. Terwijl wij toch behoorlijk zeker waren dat we beiden pensioen hadden opgebouwd, we hebben elkaar namelijk tijdens ons werk in het ziekenhuis ontmoet.’

Diep gegraven

‘Toch kon de medewerker van de klantenservice geen pensioengegevens van mijn vrouw terugvinden. Omdat je in zo’n grote organisatie toch afhankelijk bent van de kwaliteit en de intentie van de medewerker, heb ik vriendelijk om meer aandacht gevraagd voor mijn verzoek. Die kwam er gelukkig. De dame die ik sprak heeft enorm veel uitzoekwerk moeten doen. Uiteindelijk bleek dat we jaren geleden het pensioen van mijn vrouw al hadden afgekocht! Daarom stonden haar gegevens niet meer in het systeem. Ik ben blij dat er nu duidelijkheid is en we weten waar we aan toe zijn. En bedankt voor al dat uitzoekwerk. Het heeft mijn vertrouwen in ABP echt heel goed gedaan.’