ABP Jaarverslag 2019: Vijf dingen die u wél wilt lezen

6 mei 2020

Ons kersverse jaarverslag 2019 is vandaag gepubliceerd. We zijn ons er van bewust dat het lezen van jaarverslagen best taaie kost kan zijn. Ook dat van ons zal nooit het Boekenweekgeschenk worden, met al die cijfers en tabellen. Tussen al die cijfers vindt u gelukkig ook een aantal boeiende verhalen die de menselijke kant van pensioenen illustreren. Hieronder vindt u een selectie.

Automatische piloot

Ombudsman Rogier de Haan van Omroep Max kwam zoals altijd op voor de belangen van ouderen in 2019. Ook bij ABP stond hij op de stoep om ons scherp te houden. Waar hij druk mee was, leest u op pagina 46 van het jaarverslag.

Realitycheck.nl

Koningin Maxima ging tijdens onze jaarlijkse Pensioen3Daagse in gesprek met onze bestuursvoorzitter Corien Wortmann over het vergroten van het financiële bewustzijn van vrouwen en de campagne realitycheck.nl van ABP. Lees verder op pagina 61 van het jaarverslag.

Helder Overzicht en Inzicht

Weloverwogen keuzes maken op basis van uw huidige en toekomstige financiële situatie? Neem het heft in handen met de nieuwe applicatie Helder Overzicht en Inzicht. Hierin ziet u niet alleen wat u in de toekomst nodig hebt, maar ook wat het effect kan zijn van eventuele financiële keuzes. Lees meer over deze pilot op pagina 29 van het jaarverslag.

Maatwerk in pensioenvoorlichting

Het liefst ziet Berry Reijnen zijn leerkrachten helemaal niet vertrekken. Toch doet deze bestuurder van Mosa Groep er alles aan om een generatie leerkrachten goed voor te lichten over hun pensioen. Samen met het ABP bedacht hij een combinatie van webinars, persoonlijke gesprekken en trainingen, zodat iedereen zich op zijn eigen manier kan voorbereiden. Lees meer op pagina 77 van ons jaarverslag.

Hoort u het ook eens van een ander

Niet alleen ABP zelf hecht veel waarde aan duurzaam en verantwoord beleggen. Uit onderzoek onder onze deelnemers blijkt dat meer dan de helft dat ook belangrijk vindt. Benieuwd wat hun ‘beleggingstips’ zijn en waar ABP zich volgens hen de komende jaren op moet richten? U leest het op pagina 37 en in ons Jaarverslag Duurzaam en Verantwoord Beleggen over 2019.

Het volledige jaarverslag 2019 is als download beschikbaar. Heeft u tijdens het lezen een vraag of wilt u iets met ons delen? We zijn erg benieuwd naar uw mening over het jaarverslag.