Zuyderland wint Galjaardprijs 2021, ook Reality Check was in de running

4 november 2021

Zorgorganisatie Zuyderland wint de Galjaardprijs 2021 voor het beste communicatieproject in het publieke domein. Ook de ABP campagne Reality Check maakte kans op deze jaarlijkse communicatieprijs. De uitslag werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens het Nationaal Congres Publieke Communicatie (PubCom) in Bussum.

 

Dat Reality Check tot de 5 finalisten behoorde was een grote opsteker voor het ABP-platform. De website Reality Check geeft inzicht in life events en wat dat kan betekenen voor het pensioen van vrouwen. Er is een gratis e-learning programma opgenomen in het online platform. ‘De Reality Check helpt om zicht te krijgen op je financiële situatie. En ook al kijk je er liever niet naar, het kost je maar een kwartiertje. En het helpt je echt om betere financiële keuzes voor jezelf te maken.’

 

De afgelopen maanden hebben al ruim 22.000 vrouwen de online training van Reality Check gedaan.

De 5 finalisten

Zuyderland won de prijs met een belevende – innovatie communicatie rondom de coronacrisis. De andere finalisten naast de Reality Check van ABP waren: Terugwinnaars (ROVA), NOW: de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (UWV) en Jongeren Corona Campagne ‘Daar doe ik het voor’ (Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland).