Wat houdt de Wet Pensioencommunicatie in?

Pensioen blijft voor veel mensen een ver-van-mijn-bedshow. Daarom hebben de werkgever en het pensioenfonds gezamenlijk een rol in het goed informeren van uw werknemers. Zodat zij een goede financiële planning voor hun oude dag kunnen maken.

Samen zorgen we dat uw werknemer weet:

  • hoeveel pensioen hij opbouwt en wat hij uiteindelijk kan verwachten
  • of dit voldoende is
  • wat de gevolgen zijn van keuzes die hij maakt
  • wat de eventuele risico’s zijn van de pensioenregeling

Voor uw werknemers bent u vaak het eerste aanspreekpunt als het gaat om arbeidsvoorwaarden, dus ook pensioen. Ook bent u vaak eerder dan een pensioenfonds op de hoogte van de persoonlijke situatie van de werknemer en dus ook voor mogelijke gevolgen op het pensioen.

In onderstaande blokken leest u welke rol u, als werkgever, heeft binnen de Wet Pensioencommunicatie, wat de rol van ABP is en hoe ABP u hiermee ondersteunt.

Hulp nodig?