Nieuw: de Communicatieplanner voor Werkgevers

Meer inzicht in onze pensioenberichten

ABP introduceert de Communicatieplanner voor Werkgevers. Dit nieuwe hulpmiddel geeft meer inzicht in de pensioenberichten die ABP verstuurt. Hierdoor worden werkgevers minder vaak verrast en zijn ze beter voorbereid op vragen van werknemers over hun pensioen.

Werkgevers hebben in gesprek met ABP aangegeven dat ze beter op de hoogte willen zijn van pensioenberichtgeving. Dit was voor het fonds de aanleiding om de Communicatieplanner te ontwikkelen. Een handig hulpmiddel dat makkelijk te gebruiken is en werkgevers écht helpt. Bekijk de planner

Zo werkt de Communicatieplanner

De planner bestaat uit twee delen. Het eerste heet ‘Geplande communicatie’ en bevat berichten die ABP naar werkgevers en werknemers stuurt. Deze gaan over campagnes, events, actualiteiten en verplichte communicatie. Het tweede deel heet ‘Life events’. Hierin staan de berichten die werknemers krijgen bij grote gebeurtenissen. Bijvoorbeeld wanneer iemand van baan verandert of met pensioen gaat.

Berichten zijn makkelijk vindbaar

De planner heeft een overzichtelijk design en berichten staan per kwartaal gegroepeerd. Wie op een onderwerp klikt, ziet meteen de inhoud van het bericht dat ABP verstuurt. Inclusief links naar abp.nl voor aanvullende informatie. Op zoek naar specifieke onderwerpen of eerder verstuurde berichten? Met de zoekfunctie vindt u snel wat u zoekt.

Nooit meer een bericht missen

Het is mogelijk om een agenda aan de planner te koppelen. Geplande berichten verschijnen dan in de eigen agenda. Wie niets wil missen, kan ook nog een alert instellen. Dan krijgt u een seintje wanneer er nieuwe berichten op de Communicatieplanner staan.

Zelf uitproberen

Benieuwd wat de planner u als werkgever te bieden heeft? Probeer hem nu zelf uit! Onze animatie laat u in 1 minuut zien hoe makkelijk de planner werkt.

18-01-2021

Hulp nodig?