klant-aanmelden-stappen

Uw klant aanmelden in 3 stappen:

Uw klant aanmelden in 3 stappen

Zo eenvoudig regelt u dat

Uw klant is verplicht zich aan te melden voor de pensioenregeling van ABP. U is gevraagd dit uit te voeren. Wilt u weten hoe u dat regelt en wat u daarbij nodig heeft? Lees het in onderstaand 3 stappenplan en start direct online met de aanmelding. 

 

Wilt uw klant vrijwillig de pensioenregeling bij ABP onderbrengen? Controleert u dan eerst of dat mogelijk is.

Hiervoor moet uw klant aan 1 van de 3 volgende voorwaarden voldoen: 

  • De loonontwikkeling binnen de organisatie is minimaal gelijk aan die van een andere organisatie binnen de sectoren van overheid en onderwijs.
  • Uw klant heeft een bestuurlijke en/of financiële relatie met een werkgever die verplicht is aangesloten bij ABP.
  • Uw klant of de organisatie waar uw klant uit voortkomt was eerder verplicht aangesloten bij ABP.

En is het volgende geregeld? 

  • Heeft uw klant een ondernemingsraad? Zorg dan eerst voor een instemmingsverklaring van de ondernemingsraad.
  • Is uw klant verplicht bij een ander bedrijfstakpensioenfonds aangesloten? Zorg dan eerst voor een dispensatiebeschikking (vrijstelling) van het andere bedrijfstakpensioenfonds.

Wanneer uw klant aan 1 van de 3 voorwaarden voldoet en alles heeft geregeld, kunt u direct online starten met de vrijwillige aanmelding. Houd hierbij KVK-nummer, RSIN en contactgegevens van uw klant en uzelf bij de hand.  

Stap 1. Meld uw klant online aan

Heeft uw klant personeel in dienst of gaat dat binnen nu en een maand gebeuren? Meld uw klant dan aan via ons aanmeldformulier. Wij controleren vervolgens of uw klant inderdaad verplicht bij ons aansluit. 

Dit heeft u direct nodig bij het online aanmelden: 

  1. KVK-nummer en eventuele RSIN van uw klant
  2. contactgegevens van uw klant, naam bevoegd bestuurder, zoals ook vermeld in KVK register (e-mailadres en telefoonnummer)
  3. uw KVK-nummer en RSIN
  4. uw contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer).

Stap 2. Aanmelding afronden

Binnen 3 dagen ontvangt u een e-mail met daarin een link om de aanmelding te voltooien: 

  • ga via de link in de e-mail naar het Selfservice Werkgevers Portaal
  • log in met eHerkenning EH3 met de dienst ‘Pensioenaangifte – APG’
  • vul de gevraagde gegevens aan 

Lees meer over het afronden van de aanmelding

Stap 3. Pensioenaangifte starten

Nadat de gegevens in het portaal zijn gecontroleerd, ontvangt u een bevestiging dat de aanmelding is voltooid. U kunt dan starten met de pensioenaangifte.

Uw klant brengen wij op de hoogte dat u de aanmelding hebt afgerond en kan starten met de pensioenaangifte.

Heeft u onder uw eigen KVK nummer ingelogd? Anders herkent het portaal u niet. 

Bljift u problemen houden of heeft u andere vragen? Bel : 045 579 80 02 op werkdagen van 9 tot 12 en 13 tot 17 uur.